fredag 19. april 2013

Fredag 19.april

I dag har vi hatt besøk 5 personer på besøk. 3 voksne og 2 barn :) Det er trivelig med besøk på gården.

Vi hadde pannebrød - stekt på bål i dag. Det er jo egentlig ikke lov med bål etter 15.april, men - det er så vått ute, at det gikk fint.

I dag har vi tent opp med denne fine saken. Den har Solfrid  kjøpt, men - vi kan jo lage noe sånt seinere. Den  brant godt :) ...og vi er veldig fornøyde når vi kan få fyr med EN fyrstikk ;)

Vi brukte litt never, også...

...obs... vi brukte visst to fyrstikker... 


deilig pannebrød...noen med brunost og andre med hvitost og krydder...
Før mat var vi ute og arbeidet. Halvparten var i fjøset og arbeidet og andre halvparten begynte på hønsegarde ute. De som skulle i fjøset fikk seg en skikkelig overraskelse, så alle måtte inne å se. Mens vi drakk kakao på morgenen, hadde det kommet en kalv :)

Kua spiser morkaka si.




...og kalven kan allerede gå - med en gang...




Vi har begynt på hønsegarden. 
Alle hjelper til...

Nå har vi mer utsikt...

Bonden har felt noen trær...

Nå kan vi se utover Opdalen...
Et egg er et egg... eller...???


..spennende... vi har fått rugemaskin...

Utsagn fra elevene:
* Vi har laget bål og grillet pannebrød. Det smakte veldig godt. 
* Jeg har ikke opplevd så mye i dag, for jeg måtte til tannlegen i dag.
* Dagen i dag har vært bra. Den nye kalven har vært veldig snill og jeg har klappet den.
* Vi har vært ute. Det var greit.
* Jeg har grillet, sett på den nye kalven og snekret.
* Jeg har kosa meg i dag og jeg har fått røyk i øynene fra bålet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar